ZenePince

ZenePince

A Day to Remember - Bad Vibrations

2016. október 10. - Ryde_Laci

Az a helyzet állt elő, hogy idei év szeptemberének második napján a banda kiadta a új lemezüket, a Bad Vibrations. Ezzel az albummal kapcsoltban, egy nagyon érdekes sztorim van, azaz, hogy az én figyelmemet totálisan elkerülte az album készülése és megjelenése is. Most egy hónappal a megjelenés után futottam bele először. Így nulla elvárással ültem le meghallgatni.

adtr_bad_vibrations.jpgNem tudom ki emlékszik, vagy ki olvasta a legutóbbi A Day to Remember cikkünket, ahol azt taglaltam, hogy a banda annyiféle műfajt erőltet, hogy szétesik tőle az egész. Az az igazság, hogy a sokszínűség itt is jellemzi a bandát, csak azzal a különbséggel, hogy egyben, egy egészként is működik... De hát hogy lehet ez? Úgy hogy időt fordítottak a dalok összehangolására is. Elképesztő a fejlődés... viccet félretéve, most komolyan, az én szememben nagyot lépett előre a banda és hitet adott azzal kapcsolatban, hogy érdemes lesz őket követni. Ez azért teljesítmény... Az lemezen ismét metalcore-tól elkezdve pop/punk-ig minden fellelhető megfelelő mennyiségben és minőségben. Egy hangzásvilágra egy kerek egész albumot tudtak felhúzni, mondanivalóval és mind e közben még szórakoztatott is Kiemelendők:

adtr_paranoia.jpg Paranoia - Az album második dala, remek kis zúzást reprezentálnak a fiúk itt az első két dalban, ami közül a második egy picivel nekem jobban is tetszett. Ez a dal volt az első megjelent dal az albumról. 

Naivety - Roppant érdekes kis pop/punk dal. Az előzőekhez műfajban nem passzol, de hangulatban és hangzásban, mint már mondtam nagyon ügyesen össze tudták egyeztetni a két műfajt. Nekem tetszett a dal, hangulatos, jó kis refrénnel, érdemes tenni vele egy próbát!

Reassemble - Az egyik legkarakteresebb dal. Külön bravúr, hogy itt egy dalon belül is jól játszanak a tempóval és a hangulattal. Ez emlékeztet leginkább a srácok korábbi munkáira, ugyanakkor mégis távol áll azoktól.

adtr_lyrics_part.jpgJustified - Az album itt kezd el kicsivel más irányt venni. Ezt a változást jól adagolja. Ez a dal alapvetően akusztikus, de azért még hörögnek egyet, de már azt sem abban a szellemben, mint tették azt húsz perce. Kellemes kis szám, ami elsőre talán furcsa lehet vagy rossznak hathat, de én azt mondom érdemes többször is meghallgatni!

Turn Off the Radio - A vége fele a lemez visszább vesz a tempóból, majd a zárás előtt még kapunk egy kis pörgést. Nem egy agysebészet, csak szimplán szórakoztató. Egyszerű elemekből építkezik és jól szól!

adtr_cool_art.png

Nem tudom mikor és hol hallottam utoljára ennyire minőségi ADTR albumot, valószínűleg soha. A srácok mindent bele adtak és mindenből a legjobbat hozták ki.  Sajnálom, hogy elkerülte a figyelmem és nem tudtam vele akkor foglalkozni, amikor aktualitása volt. A dal amellett, hogy a műfajokat jól használja, a hangulattal is jól bánik. A tempó dalról dalra fokozatosan lassul, a hangulat is egyre nyomottabb, majd záróakkordként felcsendül a Forgive and Forget, ami egy remek lezárása az albumnak, mikor az utolsó hang is elhalkul, magunkba zuhanva elégedetten konstatáljuk: "Erről van szó!"

Basement Score: 84%

A bejegyzés trackback címe:

https://zenepince.blog.hu/api/trackback/id/tr8211780305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása