ZenePince

ZenePince

Icon for Hire - Scripted

2016. november 26. - Ryde_Laci

Az Icon for Hire egy amerikai alternatív rock/pop-punk banda. Alakulásunk 2007-re datálható. A banda kezdetekben a klasszikus négytagú felállással mutatkozott be. Adam Kronshagen mint dobos, Joshua Davis mint basszus gitáros, Shawn Jump mint szóló gitáros (nem mellesleg billentyűs) és Ariel Bloomer a banda hangja. Sajnos azonban a sikerek előtt (2009-ben) a basszus gitáros Davis elhagyta a bandát, utódja csak két évvel később (2011) került a bandába: Josh Kincheloe, aki viszont már csak a koncerteken tartott a bandával, azaz sosem lett hivatalos tag.
band.jpgAz hogy én hogy s mint ismerkedtem meg a bandával egy nagyon kellemes történet volt. Ugyanis a 2014 novemberében Budapesten az Akvárium klubba voltam Hollywood Undead koncerten, ami amellett hogy irtó jó buli volt, bemutatta nekem az Icon for Hire-t akik az előzenekar voltak. Borzasztóan megtetszett amit ott csináltak és a koncert után elkezdtem jobban utánuk hallgatni. Hamar rá is kaptam a bandára és körülbelül azóta követem a munkásságukat. Nem régiben tudomásomra jutott a hónapban esedékes egy új albumuk és akkor gondoltam addig feldolgozom a korábbi dalaikat/albumaikat. (ez olyan jól jött ki, hogy egyébként tegnap már meg is jelent az album, csak elcsúsztak az írási munkálataim).

2009-ben leszerződtek a Tooth&Nails Records-nál, ahol többek között például a P.O.D is megfordult. 2011-re pedig össze is rittyentettek egy szerény 11 dalos egy picit több mint félórás debüt albumot. Az album elképesztő kritikai siker lett. Az eladások is egész szépek, de ami az igazi teljesítmény volt, az a szakma elismerése.

scripted.jpgAz album nagyon jól szól, megvan a maga egyedi stílusa, ütős, egyben van. Lehetne párhuzamot vonni a Paramore-ra, de ezt nem érzem teljesen jogosnak, mert alapjaiban tér el a két banda, még ha vokálban néha hasonlít is.
Én nagyon éleztem az albumot, nagyon tetszett amit hallottam. Kiemelendők:

Make a Move - Egy izgalmas és érdekes szám, az album és a banda általános stíluselemeit jól rakja össze, minden benne van, amit a banda nyújtani képes/akar. És a változni akarást kifejező szöveghez remek klipet raktak össze.

Get Well - Ez a dal beteg. Mármint a banda. Mármint az énekes. Mármint arról szól a dal, hogy mennyire rosszul van és szeretne jobban lenni. Ez tipikusan egy olyan dal volt számomra, hogy az értékeit nem mutatja meg azonnal. Minél többet hallom annál inkább tudom értékelni.

make_a_move.JPGOff with Her Head - Nekem az abszolót kedvencem az albumról. A hangulata remek, de a szöveg sokkal sötétebb, mint azt a dallamok sugallják. Szerintem kiválló tempóval operál és instrumentálisan is teljesen jól felszerelt a dal.

Érdemes figyelmesen hallgatni vagy többször átfutni a dalokat, ugyanis míg a felszínen egy egyszerű "Paramore wannabe"-nek tűnhet sokkal több, mélyebb és összetettebb az amit a banda képvisel.

Basement Score: 77%

A bejegyzés trackback címe:

https://zenepince.blog.hu/api/trackback/id/tr2911966605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása